آموزش : ساخت پوستر پرتره امام خامنه ای
5/5 - (1 امتیاز)

5/5 - (1 امتیاز)
دوستان زیادی درخواست آموزش پوستر پرتره امام خامنه ای رو داده بودند و بنده هم خیلی وقت بود قول این آموزش رو داده بودم و شرمنده دوستان هم شدم بابت دیرکرد. این آموزش رو در چهار بخش خدمت شما تقدیم می کنم. طی این آموزش پلاگین های اعمالی برای به دست آوردن یک تصویر عالی، نحوه روتوش تصویر و نحوه برش تصویر و نحوه تنظیم رنگ و نور و ایجاد پس زمینه و … رو سعی کردم به ساده ترین شکل ممکن بیان کنم. مطمئناً دوستان همه از اساتید هستند ولی دیدم بعضاً دوستانی را که با ابزارهای مثل ماسک و … هنوز آشنایی ندارند فلذا سعی کردم طی آموزش یک سری نکات رو هم بیان کنم.

آموزش ساخت پوستر پرتره امام خامنه ای

…………………………………………………………………………………………….

آموزش ساخت پوستر پرتره امام خامنه ای - قسمت اول

در قسمت اول این آموزش پلاگین های به کار برده شده معرفی و اعمال میشه . من از نسخه فتوشاپ نسخه CS5 32 Bit استفاده می کنم. توصیه می کنم شما هم حتماً یه نسخه اش رو نصب کنید. دقت کنید که نصب نسخه 32 بیت روی ویندوز 64 بیت امکان پذیر هست (و همچنین نصب ویندوز 64 بیت روی سیستم خانگی هم حتی امکان پذیر هست).
دلیل این کار اینه که یکی از این پلاگین ها که اتفاقاً خیلی هم کاربردیه و ضروری برای برش مو ، حداقل برای بنده فقط روی فتوشاپ CS5 32 Bit جواب داده است و روی CS6 متاسفانه جواب نمیده. من خودم شخصاً روی سیستم یه نسخه CS5 32 Bit دارم و یک نسخه CS6 64 Bit .
در مورد پلاگین های استفاده شده اولین پلاگین Perfectum نام داره برای رفع نویز تصویر و بهبود کیفیتش که چون حجمش کمه همین جا براتون آماده دریافت کردم برای دانلود این پلاگین اینجا کلیک کنید. (برای نصب فایل رو از حالت فشرده خارج کنید و فقط در داخل پوشه پلاگین های مربوط به محل نصب فتوشاپ کپی کنید).
پلاگین بعدی Oilpaint از مجموعه ی Pixel Bender نام داره که برای نسخه CS5 باید از اینجا دانلود کنید با حجمی معادل 40 مگابایت. دقت کنید این پلاگین به صورت پیشفرض در نسخه CS6  وجود دارد. (به نظر من واسه این مورد فتوشاپ نسخه CS6 رو نصب کنید و یا اگر دارید استفاده کنید).
پلاگین بعدی Topaz Detail نام دارد که من توصیه میکنم نه تنها این پلاگین رو بلکه کل مجموعه پلاگین  Topaz رو دانلود کنید برای این کار اینجا کلیک کنید.
پلاگین بعدی Extract نام داره که بسیار کاربردی هست و همونطور که گفتم فقط در محیط CS5 به من جواب داده و نصب شده که البته در این قسمت کاربردی نداره ولی در نهایت باید نصب کنید. برای دانلود اینجا کلیک کنید. (برای نصب فایل رو از حالت فشرده خارج کنید و فقط در داخل پوشه پلاگین های مربوط به محل نصب فتوشاپ کپی کنید).
خب عمده دردسر کار همین قمست تهیه و نصب پلاگین ها بود بقیه مراحل رو با فیلم آموزشی جلو برید.

همونطور که گفتم ویدئوی اول مربوط به اعمال پلاگین ها و تنظیمات این پلاگین هاست که دعوت می کنم ببینید.


دریافت ویدئو

…………………………………………………………………………………………….

آموزش ساخت پوستر پرتره امام خامنه ای - بخش دوم

در بخش دوم نحوه برش تصویر از زمینه به صورت کاملاً حرفه ای و با دقت بالا رو مشاهده خواهید کرد. برش با استفاده از ابزار ماسک انجام شده، مسلماً روش های زیادی برای برش تو فتوشاپ وجود داره و ایضاً ابزار مختلف ولی بنده اصولاً برای کارهای حساس و ارزشی با صرف وقت بیشتر سعی می کنم کار بهتری ارائه بدم. ضمن اینکه تعداد زیادی از دوستان هنوز از قابلیت ماسک چیزی نمی دونند و سعی کردم از این حیث هم آموزش مورد استفادشون باشه.

همچنین نحوه برش محاسن و به طوری کلی برش مو به صورت ریز و جزئی و دقیق با استفاده از پلاگین Extract هم به تصویر کشیده شده که مطئمناً مشکل خیلی از طراح های ماست. ان شاء الله که این قسمت هم مفید واقع شود:


دریافت ویدئو

…………………………………………………………………………………………….

آموزش ساخت پوستر پرتره امام خامنه ای - بخش سوم

در این قسمت نحوه تنظیم شفافیت لایه هایی که هر کدوم پلاگین مجزایی خوردند و چند تا تکنیک ریز و همچنین نحوه روتوش با استفاده از ابزار سودمند میکسر براش که از نسخه CS5 به بعد به فوشاپ اضافه شده است رو خواهید دید:


دریافت ویدئو

…………………………………………………………………………………………….


آموزش ساخت پوستر پرتره امام خامنه ای - بخش چهارم

در نهایت نحوه چیدمان لایه ها در کار نهایی، نحوه ترکیب چند تا لایه برای ساختن پس زمینه و همچنین نحوه تصحیح رنگ با استفاده از شیپ های رنگی و مود های مختلف لایه رو خواهید دید :

 


دریافت ویدئو

در پایان خوشحال میشم هر گونه سوالی داشتید بدون تعارف بپرسید و یا نمونه کارهای احتمالی تون رو برای بررسی دو طرفه لینک بدید. ان شاء الله که پاسخگوی سوالات شما خواهم بود.

شیعه آرت

السلام علیک یا علی بن محمد ایها الهادی النقی

دیدگاه کاربران ...

تعداد دیدگاه : 12

  1. توسط شاه حسینی

    حاجی سلام.
    خسته نباشی .
    جای ثامن جان خالیه حسابی.
    پیغامت رسید. سعی میکنم در خدمت باشم، انشاءاله.
    یه چند روز گرفتارم، پیام میدم تا باهم هماهنگ شیم.
    یا علی

  2. توسط بیرق

    السلام علیک یا اباالفضل العباس
    سلام
    استفاده بردیم
    فکر کنم اون طرح درخور توانی که از ما خواسته بودی رو الان گذاشتم رو سایت

  3. باسلام.
    آموزش بسيار كاربردي بود.
    اما اگر پلاگين ها يا براش ها و كلاً هر ابزاري كه به كار رفته رو براي دانلود بگذارين خيلي بهتر ميشه.
    در آخر فقط يك درخواست بسيار مهم. بنده فتوشاپ رو نسخه‌ي اورجينال روي سي‌دي خريدم. اما بعد از نصب امكان سه بعدي اون به نمايش درنمياد. مي خواستم ببينم چطوري اين بخش رو فعال سازي كنم. با تشكر
    ياعلي

    • سلام علیکم ، تشکر از لطف شما
      حجم پلاگین ها بعضیاش واقعا بالا بود و امکان آپلودش میسر نبود ، اسمش که ذکر شده و لینک دانلودش دیگه فرقی نمیکنه از اینجا دانلود کنید با از سایتی که لینک داده شده 🙂
      در مورد مشکل فتوشاپتون باید بگم در واقع مشکل از سیستمتون هست که یا توانایی این کار رو نداره و گرافیکش ضعیفه و یا اگر سیستم خوبی دارید باید طبق این تصویر در تنظیمات برید و گزینه مربوطه رو فعال کنید :
      منوی Edit گزینه ی Preference و از اونجا این تصویر :
      http://s4.picofile.com/file/7921236662/Graphic.jpg

  4. سلام عليكم.
    ببخشيد مثل اينكه بنده لينك ها رو نديده بودم.
    در مورد اون مشكل هم به نظرم حرف شما صحيح است. مثل اينكه سيستم من ضعيفه.
    فقط يك سؤال ديگه داشتم. در فتوشاپ Cs4 از بخش فيلتر و بخش رندر يك امكاني وجود داشت كه به تصاوير نور مي‌داد. اما بنده از وقتي كه Cs6 رو نصب كردم اين امكان وجود نداره.
    باتشكر از زحمات شما
    ياعلي

  5. توسط خادم الرضا

    انشاالله یعنی خداراما ایجاد کردیم
    ان شاالله یعنی به خواست خدا
    هرجند دوستاان منطوری ندارند
    یاحق

  6. توسط مهدی

    سلام
    پلاگین pixel bender رو نتونستم دانلود کنم.دانلود نمیشه.
    جای دیگه ای هم گیر نیاوردم
    میشه برام بفرستینش.
    خیلیییییییی ممنون

  7. توسط hosein

    سلام پیکسل بلند برای من نسب میشه ولی روی پنل فیلتر چیزی نمیاد؟!

  8. لطفا قبل از ارسال سئوال یا دیدگاه سئوالات متداول را بخونید.
    جهت رفع سوالات و مشکلات خود از سیستم پشتیبانی سایت استفاده نمایید .
    دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه خود را بیان کنید

    Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.