کرسی آزاد اندیشی : روحیه جهادی چیست؟
Rate this post

Rate this post
بسم الله الرحمن الرحیم

اَللّهُمَّ رَبَّ شَهْرِ رَمَضانَ الَّذى اَنْزَلْتَ فيهِ الْقُرْآنَ وَافْتَرَضْتَ على عِبادِكَ فيهِ الصِّيامَ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ ارْزُقْنى حَجَّ بَيْتِكَ الْحَرامِ فى عامى هذا وَ فى كُلِّ عامٍ وَ اغْفِرْ لى تِلْكَ الذُّنُوبَ الْعِظامَ فَاِنَّهُ لا يَغْفِرُها غَيْرُكَ يا رَحْمنُ يا عَلاّمُ .

***

سلام علیکم

ضمن قبولی آرزوی طاعات و عبادات .

به نقل از شاگردان ، یکی از اساتید بزرگ فکری و فرهنگی شهر ما نظر و یا جمله ای رو در تعریف روحیه جهادی فرمودند که بنده اون رو در اینجا به بحث و اظهار نظر می زارم .

روحیه جهادی چیه ؟؟؟

ایشون فرمودند که :

روحیه جهادی این نیست که وقتی یه کاری رو به شما سپردند ، شما خوب انجامش بدید . مثلا اگر شما داری یه جایی کار می کنی ، شما اون کار رو با دقت و خوب انجامش بدی . خب شما اونوقت میشی یه کارمند و یا یه کارگر خوب . و این تعریف روحیه جهادی نیست .

روحیه جهادی عبارتست از اینکه وقتی کاری به شما سپردند ، شما قابلیتهای اون کار رو در خودتون ایجاد کنید و کار رو بروز کنید و رشد بدید .

مثلا اگه به شما کاری رو سپردند ، شما ضمن بدست آوردن دانش و انعطاف خودتون نسبت به انجام اون کار و بعد انجام احسن اون کار ، خودتون رو به دانشهای روز مسلح و در تولید دانش برای رشد و ارتقاء کار همت کنید .

مثالش هم مثل زمان دفاع مقدس که شهدای ما مانند شهید ” غلامحسین افشردی ” که هیچ دانش نظامی نداشت اما با روحیه جهادی چنان خودش رو با کار وفق داد و چنان برنامه ریزی می کرد برای محورهای مقدماتی که متفکران شرق و غرب عالم رو به هم می پیچید .

یا مثلا در زمان جنگ که زنها برشون جنگ واجب نبود اما وارد شدند و توانایی رو در خود ایجاد کردند و بخشهای مهمی از جنگ رو بر دوش کشیدند .

*****

خب

حالا نظر شما چیه؟

به نظر شما ، من و شما باید بشینیم و کارهامون رو به خوبی انجام بدیم و فقط بیانات حضرت آقارو تصدیق و تکریم کنیم و چشممون به دولت تدبیر و امید باشه یا اینکه مثل شهید افشردی بصیرت بخرج بدیم و بعد هجرت کنیم و بعد توانایی رو در خودمون ایجاد کنیم ، بطوری که کارهای ایشون منجر به موفقیت در عملیاتهاب بیت المقدس و خیبر شد .

نظر شما چیه؟

ثامن گرافیک

همیشه توی کار فکرم این بوده که کاربردی ، ساده ، همه پسند و قابل چاپ باشه . از سال 1392 با دوستان عزیزم در سایت عمارها ساکنیم و افتخار می کنم که در کنار این بزرگواران مشغول کار فرهنگی سایبری هستیم . کتانباف 09357331280 التماس دعا

دیدگاه کاربران ...

تعداد دیدگاه : 2

  1. خب باید جهادی کار کنیم دیگه. چه در قبول کار ، چه در انجام کار ، چه در به روزرسانی شیوه انجام کار ، چه در روحیه حتی !

  2. توسط امین

    کار جهادی اینکه اینقدر لیاقت داشته باشی تا به تو اجازه کار با اخلاص و اثر گذار بدهند
    امان از بی لیاقتی…

  3. لطفا قبل از ارسال سئوال یا دیدگاه سئوالات متداول را بخونید.
    جهت رفع سوالات و مشکلات خود از سیستم پشتیبانی سایت استفاده نمایید .
    دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه خود را بیان کنید

    Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.