حاج سید حمید تقوی فر
Rate this post

Rate this post
بسم الله الرحمن الرحیم

«من‌المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا»(سوره احزاب – آیه ۲۳)

***

السلام علیک یا ابا عبدالله

***

در حاشیه دیدارهای روزانه ، چند دقیقه ای خانواده شهید سید تقوی فر به حضور رهبر انقلاب مشرف شدند .

به نقل از همسر شهید ، حضرت آیت الله خامنه ای خطاب به خانواده شهید تقوی فر فرمودند :

درجه ی شهادت پدرتان کم درجه ای نیست . انشاءالله با اولیاءالله محشور می شوند و شفیع شما هم می شوند .

جمعه 19 دی ماه 1393

***

پیش نمایش طرح (کلیک کنید)

سید حمید تقوی فر

سردار شهید حاج سید حمید تقوی فر

دریافت سایز اصلی :                      DOWNLOAD

دریافت سایز اصلی(لینک کمکی) :   DOWNLOAD

 

***

به انضمام :

خاطره

خاطره اول :

کار ستادی و پشت میز نشینی را دوست نداشت مدام در بیایان ها بود و به دنبال کارهای سخت می گشت. قبل ازجنگ که قائله خلق عرب در خوزستان شکل گرفت یکی از مسئولین مبارزه با خلق عرب شد. آن روزها خلق عرب سبب بمب گذاری و آتش زدن لوله های نفت خوزستان می شدند و همیشه به دنبال شناسایی و دستگیری عوامل ناامنی ها می گشت. کاملا با فرهنگ مردم خوزستان آشنایی داشت و توانسته بود ستون پنجم دشمن که از عوامل نفوذی صدام می شدند را بشناسد تا عوامل را روستا به روستا و شهر به شهر دستگیر کند. شب و روز خود را برای مبارزه با این ضد انقلاب ها گذاشته بود.

کمتر کسی چنین روحیه ای را تا 38 سال بعد از جنگ حفظ کرده است. واقعا تا روز شهادت رفتار، اخلاق، منش شهید تقوی ذره ای تغییر نکرده بود. خیلی ها این چند ساله در رفتار و اعتقادات متزلل شدند ولی شهید تقوی مثل همان روزهای اول جنگ عاشق رهبر و امام و ولایت باقی ماند.

چند ماه قبل به دیدنم آمد. اخلاص و ساده زیستی اش عوض نشده بود. یک سالی می شد که بازنشسته شده بود. می گفت دوست ندارم از سپاه بروم.

***

خاطره دوم :

حمید واسطه آشنایی با همسرم شد

سال 58 بعد از ورود به سپاه اهواز با حمید آشنا شدم و از کسانی بود که  باعث آشنایی من و همسرم برای ازدواج شد.یک بار به من پیشنهاد داد که چرا ازدواج نمی کنی؟

گفتم موقعیتش هنوز جور نشده. خودش و خانمش موقعیتی را به وجود آوردند تا با یکی از دوستان خانم شهید تقوی فر در همان بسیج اهواز آشنا شوم و سال 59 با توافقاتی که انجام شد ازدواج کردم و انصافا شهید تقوی و همسرش برایمان سنگ تمام گذاشتند.

به همین دلیل از همان روزهای اول آشنایی با شهید تقوی فر در کنار محیط کار رابطه خانوادگی هم داشتیم.

زندگی شهید تقوی به دو دوران تقسیم میشد. با شروع جنگ در محور حمیدیه، بستان ، سوسنگرد و هویزه مشغول نبرد شد. بیشتر با شهید هاشمی و باقری در ارتباط بود.
(خاطره یکی از دوستان شهید تقوی فر)

***

خاطره سوم :

حاج حمید قبل رفتن به دوستاش گفته بریم عراق شهید بشیم
وگرنه میمونیم ی سال دیگه با ی سکته ای قندی چیزی میمیریم
حیفیم اگه شهید نشیم
روحش شاد
شهادت ، مرگ انسانهای زیرک و هشیار است که نمیگذارند این جان ، مفت از دستشان برود و در مقابل ، چیزی عایدشان نشود
امام خامنه ای

***

خاطره چهارم :

حاج حمید ما کجا شما کجا
دلم گرفته حاجی
از زبون راوی تعریف میکنم
ی روز قبل عملیات بهم گفت سید بمون با هم فردا شربت شهادت رو بخوریم
گفتم ن حاجی باید برگردم دستور اومده
گفت باشه ولی این خرما رو بگیر که دیگه من رو نمیبینی
یا ی خاطره دیگه قرار بود جمعه عملیات بشه دستور اومد بشه شنبه
حاجی اعتراض کرده بهش گفتم بابا مگه چی شده؟
گفته شهادتم ی روز عقب میفته

***

خاطره پنجم :

به نقل از همسر شهید:

اواخر شهریور ماه سال ۱۳۹۳درمسیرسفر به مشهد مقدس با خودرو شخصی به اتفاق اعضاء خانواده بودیم،

شهید گفت:

بچه ها موقعه نهار شده ، اگر پارک یا جای سرسبز ، سایه درختی که به نظرتون مناسب بود بگین تا نگه دارم…

بچه ها وقتی دیدن به محل مورد نظر رسیدند گفتند: بابا جون نگه دار…

بعدهم زیراندازی پهن کردن و سفره انداختن

همه ما کنار سفره نشستیم که غذا بخوریم

صداش کردم و گفتم حاج حمید چیکار میکنی؟ بیا ناهار بخور…

دیدیم شهید کنار جوی آب نشسته و داخل جوی آب رو تمیز میکنه!!!

حاج حمید گفت: جوی آب بخاطر مقداری زباله بند آمده و آب براحتی جریان نداره…

بهتره تمیزش کنم تا جریان آب روان بشه و مسافرین که میان میشینن استفاده کنند…

IMG_4355
شهید تقوی در حال پاک کردن جوی آب

***

مروری بر اقدامات شهید حاج حمید تقوی‌فر در مقابله با داعش

سردار ایرج مسجدی گفت: فرماندهی سردار شهید سیدحمید تقوی‌فر در مبارزات در عراق با عملیات‌های متعدد دشمنان،نقش مهمی در رانده شدن دشمن از مرزهای جمهوری اسلامی ایران تا پشت رودخانه دجله را داشت.
به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سردار ایرج مسجدی پس از آیین تدفین سردار شهید سید حمید تقوی‌فر که امروز 9 دی در گلزار شهدای اهواز انجام شد، با بیان این‌که سردار قاسم سلیمانی به واقع احساس دین نسبت به این شهید داشتند و به همین دلیل در مراسم تشییع پیکر وی حضور یافت، اما هنگام اقامه نماز میت مردم به دلیل علاقه بسیار، به سوی او هجوم آوردند و شرکت سردار در ادامه مراسم میسر نشد، اظهارکرد: سردار سلیمانی به من گفتند که چند کلامی را از سوی ایشان عرض کنم.

مروری بر اقدامات سردار شهید تقوی‌فر در مقابله با داعش

وی افزود: گاهی پیش می‌آمد که سردار تقوی بیش از دو ماه در عراق می‌ماند و در کنار خانواده‌ خود نبود. وی انسانی متدین، شجاع، مخلص، خستگی‌ناپذیر، مجاهدی نستوه بود که تنها برای رضای خدا، در راه شهدا و برای اباعبدالله الحسین(ع) مجاهدت کرد.

مسجدی به بیان برخی از جنبه‌های مدیریتی و کارشناسی عملیاتی شهید تقوی‌فر پرداخت و گفت: شهید تقوی‌فر سرتیپ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سازماندهی، آموزش، تشکیل یگان‌های عملیاتی و تشکیل کتائب از مجاهدان عراق در دوران دفاع مقدس بود و در مقابله با داعش که با فتوای آیت‌الله سیستانی صورت گرفت و جوانان شیعه عراقی به سوی جبهه‌ها آمدند نقش بسیار برجسته داشت.همچنین شناخت خوبی میان عراقی‌ها و سردار تقوی حاکم بود و او را مانند فرمانده خود دوست داشتند.

وی اظهار کرد:کارگاه‌ها و عملیات انتحاری در کربلا و کاظمین از منطقه «جلف‌الصخر» سازماندهی می‌شد و در عملیات «جلف‌الصخر» جاده کربلا تا بغداد پاکسازی شد،شهید تقوی در کنارنیروهای عراقی در عملیات سعدیه و جلودار «عله» نیروهای داعش حضور داشت و دشمنان را از مرزهای جمهوری اسلامی ایران تا پشت رودخانه دجله به عقب راندند. سردار تقوی‌فر پس از این عملیات در منطقه بند در جنوب سامرا و شمال بغداد برای عملیات بعدی حاضر شد. وی فرمانده شجاع میدانی، نیروی متخصص اطلاعاتی و در سازماندهی نیروی مردمی و عشایر کارشناس خبره بود و هیچ‌کس نمی‌توانست کار او را انجام دهد.

وی عنوان‌کرد: در عملیات سامرا خمپاره‌های داعش در حرم امامین عسکریین(ع) می‌آمد و عملیات بند برای پاکسازی این منطقه و بیرون آوردن سامرا از تهاجم نیروهای تکفیری با فرماندهی سردار تقوی صورت گرفت که عملیات بسیار سختی بود و سه روز به طول انجامید تا پاکسازی انجام شد.

مسجدی اظهارکرد: خون شهید تقوی باعث شد خون هزاران زائر شیعه و مخلص حضرت علی(ع) و حضرت حسین(ع) حفظ شود و بغداد، کاظمین، کربلا، نجف و مرزهای جمهوری اسلامی از تهدید نیروهای تکفیری داعش، در امنیت قرار دارد.

***

حال و هوای حاج حمید در آخرین دیدار

عبد الامیر تقوی برادر شهید تقوی می گوید: آخرین دیدار من با برادرم، به دو ماه پیش بر می‌گردد، از حال و هوای او می‌دانستم که این آخرین دیدار من با اوست، خیلی آرام بود و وقتی که عکس شهادتش را دیدم همان آرامش را داشت.
گروه جهاد و مقاومت مشرق: سردارشهید حمید تقوی مجاهد غیرتمند سال‌‌های متمادی جهاد علیه مستکبران عالم، تنها مزدش شهادت بود تا با ریختن خون پاکش بر شن‌های کربلا به مرید و مرادش لبیک بگوید. وی از فرماندهان قرارگاه رمضان در دوران دفاع مقدس بود که دیروز در حین انجام مأموریت مستشاری برای مقابله با تروریست‌های داعش به شهادت رسید.این سردار رشید اسلام پس از دوران دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف پاسداری از انقلاب اسلامی و مقابله با دشمنان اسلام و جبهه‌ مقاومت و بیداری اسلامی نقش‌آفرینی‌های ارزشمند و ماندگاری داشت و سرانجام در حین انجام مأموریت مستشاری به ارتش و بسیج مردمی عراق برای مقابله با تروریست‌های تکفیری و داعش در شهر سامراء و در جوار مرقد مطهر امام عسگری (ع) به شهادت رسید.شهید احمد تقوی در سال 1338 در اهواز محله کوت عبدالله به‌ دنیا آمد و فرزند بزرگ خانواده بود. شهید تقوی با شروع انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) در اهواز به تشکیل گروه‌هایی به صورت مخفی پرداخت و در همان زمان شروع به مبارزه کرد. در سال 55 به دلیل این مبارزات ساواک او را تحت نظر گرفت و چند باری باعث شد که خانه وی را بازرسی کنند.

متن زیر حاصل گفت‌وگوی اختصاصی برادر این شهید والامقام با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس است:

برادر شهید تقوی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شهید تقوی جزء اولین کسانی بود که وارد سپاه شد. در همان روزهای ابتدای جنگ با جمع آوری نیروهای با استعداد و شجاع بومی منطقه دشت آزادگان اقدام به تشکیل واحد اطلاعات عملیات در جبهه سوسنگرد نمود تا بتواند با شناسایی‌های به موقع، تحرکات دشمن متجاوز را بگیرد.

تصویر شهید سردار حمید تقوی در حین انجام وظیفه مستشاری درعراق

وی افزود: وقتی موضوع عراق به میان آمد، به عراق رفت و شروع به فعالیت کرد و دیروز در یکی از درگیری‌ها شدیدی که در اطراف حرمین عسکریین اتفاق افتاد، توسط یکی از نیروهای تکفیری به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

بردار شهید تقوی در اینجای مصاحبه با بغضی که در گلو داشت؛ در مورد ویژگی های برادش گفت: یکی از صفات بارز او خستگی ناپذیری بود و تا زمانی که عملیات‌ها اجرا می‌شد همیشه در صحنه حاضر بود و گاه اتفاق می‌افتاد تا ماه‌ها او را نمی‌دیدیم و همیشه می‌گفت من وقف اسلام هستم و باید دینی را که بر گردن دارم ادا کنم.

وی به نقش شهید تقوی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: شهید تقوی در جنگ یکی از نیروهای اطلاعات عملیات بود. در جنگ طوری عمل کرد که به سرعت تبدیل به یکی از فعال‌‎ترین عناصر اطلاعات عملیات جبهه‌ها در جنوب و در بخش برون مرزی شد.

وی افزود: شهید تقوی همیشه از شهادت می گفت و همیشه ذکر لب او “اللهم ارزقنی توفیق شهاده فی سبیل الله” بود؛ همیشه آرزوی شهادت داشت و اینکه به دوستان، پدر و برادر شهیدش بپیوند.

عبدالامیر تقوی برادر شهید تقوی تصریح کرد: آخرین دیدار با برادرم به دو ماه گذشته بر می‌گردد، از حال و هوای او می‌دانستم که این آخرین دیدار من با اوست، خیلی آرام بود و وقتی که عکس شهادتش را دیدم همان آرامش را داشت و انگار خواب بود و بعد از 35 سال تلاش بی وقفه در راه خدا، به خدای خودش پیوسیت.

در ادامه برادر شهید تقوی گفت: از شهید حاج حمید تقوی 4 فرزند به یادگار مانده است که اینها راه پدر خود را ادامه خواهند داد.

عبدالامیر تقوی در پایان با اشاره به اینکه حمید فردی بسیار ساده‎‌زیستی بود و به هدفش رسید، گفت: در قسمتی از وصیت برادرم آمده است که من را در کنار پدر بزرگم دفن کنید نمی‌خواهم قسمتی از قطعه شهدا را مال خود کنم.
*دفاع پرس

***

پیشنهاد فاتحه خوانی برای حاج حمید توسط یک چهره سال

خسروشاهی گفت: ما باید از صبر خانواده شهدا قدردانی کنیم چرا که در حضور آنها دیگر جایی برای تقدیر از من باقی نمی‌ماند.
به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، جهانگیر خسروشاهی به عنوان چهره سال جشنواره مردمی رسول آفتاب در این آئین اظهار کرد:  بالاتر از هر خوبی، خوبی دیگری وجود دارد تا اینکه انسان به درجه شهادت در راه خدا برسد. ما باید از صبر خانواده شهدا قدردانی کنیم چرا که تا حضور آنها دیگر جایی برای تقدیر از من باقی نمی‌ماند.وی با اشاره به شهادت شهید تقوی در سامرا گفت: ما باید به شهادت شهید تقوی توجه کنیم و وقتی از این جلسه را به خواندن فاتحه‌ای برای این شهید اختصاص بدهیم.

خسروشاهی ادامه داد: زمینه‌های فرهنگی اتفاقاتی که سال 88 در کف خیابان‌ها رخ داد زمینه‌های فرهنگی بسیار بدی را دارد. در آن زمان‌ها اگر برخی می‌دیدند حرفی که رسانه‌های خارجی می‌زنند در جامعه به خوبی تاثیر نداشته است آن را با رمان و داستان کوتاه به خورد جامعه می‌دادند. این کار دهن کجی کردن به مردمی است که نسبت به باورهای دینی خود حساس هستند و مسئولین باید به این زمینه توجه کنند.

در ادامه این مراسم با حضور خانواده های شهید شاطری و شهید امیرحسام ذوالعلی از این چهره فرهنگی تجلیل به عمل امد.

منبع: دفاع پرس

حاج سید حمید تقوی فر ، پوستر حاج سید حمید تقوی فر ، سردار شهید حاج سید حمید تقوی فر

ثامن گرافیک

همیشه توی کار فکرم این بوده که کاربردی ، ساده ، همه پسند و قابل چاپ باشه . از سال 1392 با دوستان عزیزم در سایت عمارها ساکنیم و افتخار می کنم که در کنار این بزرگواران مشغول کار فرهنگی سایبری هستیم . کتانباف 09357331280 التماس دعا

دیدگاه کاربران ...

تعداد دیدگاه : 5

  1. سلام
    دسستون درد نکنه،احسنت
    اجرت با آقای شهیدان
    یاعلی

  2. توسط محمدرضا

    سلام. اگر ممکن است فایل لایه باز این طرح رو برای بنده ارسال بفرمایید. باتشکر

  3. توسط حجت دشت بزرگی

    سلام بسیار عالی … به نظرم این شهید بزرگوار از زمره ی کسانی هستند که اگر در زمان امام حسین (ع) و کربلا حاضر بودن ندای هل من ناصر ارباب بی سر رو لبیک میگفتند … خوش به سعادتشون اللهم الرزقنا توفیق الجهاد فی سبیلک یاالله

  4. لطفا قبل از ارسال سئوال یا دیدگاه سئوالات متداول را بخونید.
    جهت رفع سوالات و مشکلات خود از سیستم پشتیبانی سایت استفاده نمایید .
    دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه خود را بیان کنید

    Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.